Isnin, 1 November 2010

SALASILAH PANDAK DEMAT(PANDAK LOGAM)


Salasilah ini disenaraikan oleh En.Daud bin Hj Sulaiaman serta untuk kita semua sambung selebihnya.

5 ulasan:

cik marikh berkata...

assalamualaikum..
saya cucu hj Sulaiman, anak kepada zahari..

leto oje berkata...

salam,
arwah abah selalu pesan,klu nak tau sedara ke tak..tanya je kat dia,kenal x haji sulaiman..kenal-sedara..sy ni anak allahyarham Abu Saed b Hashim b Alang Rawak

aisbatu berkata...

waalaikumusalam,

Memang zaman tu pasti sesiapa pun mengenal beliau (Tn Hj Sulaiman)terutama di Kg Tua Bt 16. Saya cuba cari jurai Alang Rawak di Bota, mungkin jurainya dibawah anak Tok kadok Kanda Ain.

bo hery berkata...

salam sy bukhari anak kepada mariam bt hj tain.. cucu kepada tuan hj tain.. tok sy mmg berasal dr lambor kanan... sy penah juga dengar pasal keturunan tok kadok ni... sy ade 1 soalan.. adakah kami ni juge ada kaitan dgn sumpahan tok kadok ni...? dan sy dgar juge sekira nye kita ni adalah keturunan tok kadok adakah kita ade berkaitan dgn kerabat raja2 perak?

aisbatu berkata...

Waalaikumusalam,

Tuan Haji Tain suatu nama besar di Lambor Kanan atau di Teluk Pedayung. Kebanyakannya disini berketurunan Bugis dan saling kawin campur dengan keturunan Tok Kadok,jadi kena tengok susur galur lah bagi menentukan kaitan keturunannya. Mengenai kaitan dengan kerabat Raja Perak- saya tiada susur salasilahnya jadi tak berapa pasti.